Din seria ”Sifonări marca Bacalbașa-Hamza-PSD!” -partea I

 Consiliul Judeţului Galaţi promite să reabiliteze, anul acesta şi anul viitor, 16 kilometri de drum judeţean, lucrările urmând, cel mai probabil, să fie demarate în toamna acestui an. Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie pentru obiectivul de investiţie „Reabilitare drumuri judeţene” a fost aprobată de aleşii judeţeni, în cadrul şedinţei ordinare de la finele lunii iulie.

”Trecem imediat la licitaţie şi sperăm ca din toamnă să şi înceapă lucrările. La baza acestui proiect de reabilitare stă inventarul nostru privind drumurile degradate din judeţ”, s-a bătut cu pumnul în piept  Cornel Hamza, prim sifonarul vicepreşedinte  al  Consiliului Judeţului Galaţi.

Suma alocată acestor promise reparații, care vor fi  în cea mai mare parte doar niște amărâte de plombări se ridică la 3.826.651 de euro.

Care sunt tronsoanele de drum prinse în lista cu așa zise modernizări?

  1.  DJ 241 – comuna  Gohor, vor fi asfaltați 1500 metri de drum
  2. DJ 251 – în zona localităţii Matca, se plombează craterele din carosabil pe o suprafață de 2 km (2000 metri)
  3. DJ 251B – în zona localităţii Bălăşeşti, plombări pentru 2.100 metri de drum
  4. DJ 251C – comuna Valea Mărului – Mândreşti, turnare covor asfaltic 1.000 metri de drum
  5. DJ 251H – în zona localităţii Valea Mărului, turnare covor asfaltic 3.000 metri drum
  6. DJ 252I – comuna Nicoreşti, vor fi asfaltați 1000 metri (1km)
  7. DJ 255 – zona Fârţăneşti – Măstăcani, se completează asfaltul pentru o porțiune de 1,5 km de drum actualmente pietruit (1600 metri)
  8. DJ 252-comuna Buciumeni, lucrări de plombări pe o suprafață de 4 km de drum (4000 metri)

In Raportul Predare Amplasamente/Reabilitare drumuri județene semnat de Nicu Năvădaru, Viorel Marin și Dorinel Modreanu se arată că totalul asfaltărilor este de 16.200 metri de drum.

De fapt, vor fi asfaltați doar 8100 de metri (8 kilometri în tot județul!!!) și după cum se vede în lista, de asfaltări vor beneficia primăriile PSD. Restul vor fi doar plombări.

Este clar că înaccepțiunea lui Nicolae Bacalbașa termenul de modernizare reprezintă orice altceva numai modernizare în sensul real nu. A plomba un drum județean pe care nu mai poți ocoli gropile nu înseamnă modernizare, înseamnă sifonare a banului public.

DJ 251 Tecuci –Matca, făcut praf și pulbere, se află între o primărie PNL (Tecuci) și una PDL (Matca) și în ciuda situației dramatice a acestui tronson de drum, se vor flutura nite mărunțiș pentru plombări. Atât. În luna martie 2014, primarul Nelu Costea a făcut o adresă (nr.51/25.04.2014) înregistrată la Consiliul Județului cu nr 3976/28.04.2014, prin care aducea la cunoștința președintelui CJ Nicolae Bacalbașa situația Drumului județean 251. În răspunsul Consiliului județului, semnat de Hamza și de șef birou Drumuri și Poduri Nicu Năvădaru, se arată: ”Vă aducem la cunoștință că gropile care au apărut în urma iernii 2013-2014 vor fi plombate”.

În 19 iunie 2014, același primar, Nelu Costea, mai înaintează o adresă către Consiliul județului:

”Prin prezenta vă rugăm să luați măsuri urgente pentru plombarea drumului județean 251, întrucât din cauza gropilor existente pe partea carosabilă, se produc numeroase incidente în trafic, creîndu-se un real pericol pentru siguranța participanților la trafic și a pietonilor. De asemenea, din cauza stării foarte proaste a drumului, sunt mari întârzieri în ajungerea în grafic a ambulanțelor și mașinilor de intervenție (pompieri, Smurd), la locurile unde s-au produs diferite evenimente. Primar, Nelu Costea”. Primarul din Matca a mai informat Consiliul județului și despre faptul că numeroși cetățeni ai comunei au făcut solicitări și sesizări privind repararea de urgență a acestui tronson de drum județean.

Rezultatul? La această dată numărul craterelor din drumul județean care leagă Tecuciul de Matca-Corod, Matca-Valea Mărului, s-au înmulțit și au devenit mult mai mari. In plus, și-au făcut apariția alte gropi, șoferii fiind obligați să circule de multe ori pe zona acostamentului drumului din cauza carosabilului impracticabil.

Șocant este ultimul răspuns dat de președintele Bacalbașa. Picat din lună, acesta solicită primarului să îi precizeze care sunt sectoarele de drum județean la care s-a făcut referire în cele două adrese.

Pentru  determinarea șefilor CJ-ului în acordarea atenției acestui drum îndelung ocolit și vittregit atât de actuala conducere PSD-istă a Consiliului județului, cât și de cea anterioară alegerilor din 2012 (tot PSD-istă) consilierii județeni Constantin Grosu (PNL) și Liviu Butunoi (PDL) au făcut presiuni în cadrul comisiilor și a ședințelor Consiliului județului pentru demararea lucrărilor de reabilitare a acestui tronson de drum.

Iarna 2013-2014 a rămas în urmă de mai bine de 7 luni iar toamna bate la ușă. Nici până acum, situația DJ 251 nu s-a schimbat, spre disperarea participanților la trafic.

O situație similară este și cea a drumului județean DJ 252I – comuna Nicoreşti. Plin de gropi, a devenit aproape impracticabil și reprezintă un real pericol pentru conducătorii auto. Ionel Boghiu, primarul din Nicorești, a înaintat către CJ adrese în care deasemeni solicită efectuarea de urgență a drumului.  Potrivit acestuia, cei care circulă pe DJ 252I nu mai au posibilitatea nici măcar să evite craterele din carosabil. Situație identică și pe traseul  Nicoreşti – Buciumeni (DJ 252), gropile sunt şi mari, dar şi dese.   În ultima  adresă făcut de primarul Boghiu către CJ (la mijlocul lunii iulie 2014) a fost ataşată atât situaţia furnizată de Poliţie, cu numărul accidentelor, cât şi solicitările cetăţenilor.

Cornel Hamza, vicepreşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, a promis că segmentul Nicoreşti – Buciumeni va fi plombat, nu asfaltat!!!! În ceea ce priveşte porţiunea cuprinsă între Nicoreşti şi Poiana, aceasta mai are de aşteptat, pe motiv de lipsă a banilor.

Conducerea Consiliului județului Galați, în frunte cu Nicolae Bacalbașa secondat de vicepreședintele Cornel Hamza, o carte de vizită de toată jena!

Peste 20 la sută din drumurile judeţene sunt din pământ şi piatră.  Doar 10 la sută dintre drumuri sunt, în prezent, modernizate.  Din lipsă de viziune, incapabile să gestioneze corect banul public, autorităţile judeţene au preferat ca, an de an, să peticească arterele rutiere, în loc să pună la punct proiecte de asfaltare a acestora.

În județul Galaţi, în anul 2014,   la şapte ani de la aderarea României la Uniunea Europeană,din totalul celor 790 de kilometri de drumuri aflate în ”grija”  Consiliului județului, doar 78 de kilometri sunt drumuri judeţene modernizate.

Cine pierde din toată această delăsare? Locuitorii județului. Investitorii din celelalte colţuri ale ţării ori de peste graniţă ne ocolesc iar cei care s-au încumetat să își aventureze mașinile pe drumurile din județ, au făcut- doar o dată, pentru că din cauza ”modernismului” au ales să fugă mâncând pământul.

In curand –  VA URMA !

Sursa: opiniatecuci.wordpress.com

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll Up